• OMX Baltic0,02%261,86
  • OMX Riga−1,06%872,49
  • OMX Tallinn0,13%1 686,24
  • OMX Vilnius−0,17%1 010,36
  • S&P 5000,00%5 745,37
  • DOW 300,00%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,27%8 307,36
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,39
  • OMX Baltic0,02%261,86
  • OMX Riga−1,06%872,49
  • OMX Tallinn0,13%1 686,24
  • OMX Vilnius−0,17%1 010,36
  • S&P 5000,00%5 745,37
  • DOW 300,00%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,27%8 307,36
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,39
  • 23.01.15, 10:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Poekettide suur hinnasõda

Soome majanduse kehv seis on ajanud sealsed kaupmehed hinnasõtta, Eestis teatas Rimi, et langetas valitud kaupadel hindu üle 30 protsendi.
Hinnad alanevad meil teistel põhjustel kui Soomes, ütles Selveri juhataja Kristi Lomp
  • Hinnad alanevad meil teistel põhjustel kui Soomes, ütles Selveri juhataja Kristi Lomp Foto: Meeli Küttim, Äripäev
“Hinnaalandamisel ei ole midagi pistmist Soome Rimi otsusega. See on meie majas juba pikemalt plaanitud asi, mille eesmärk on kindlustada Säästumarketi kui hinnaliidri positsioon,” ütles Äripäeva teemaveebile ­kaubandus.ee Rimi Eesti kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats.
Teisipäeval teatas Rimi Eesti, et Säästumarketis on nüüd ligi 1100 kauba hinnad kuni 34 protsenti soodsamad.
PANE TÄHELE
Soome kettide hinnasõda
Pühapäeval teatas S-Grupp Soome Prismades hulga toidukaupade hinna langetamisest.
Esmaspäeval vastas Lidl teatega, et kümnete kaubaartiklite hinnad alanevad ning et hinna­langust on oodata ka edaspidi.
K-Grupp langetas hindu nii eelmise aasta ­lõpus kui ka uue aasta alguses.
Soodsamad igapäevakaubad
Säästumarketi formaadijuht Jelena Koginova ütles, et nende soov on klientidele vastu tulla ja pakkuda populaarsemaid toidu­aineid odavamalt kogu aeg, ka kampaaniavälisel ajal.
Koginova sõnul tegi Säästumarket eelmise aasta kevadel klientide seas küsitluse, milliste kaupade hinda oleks vaja langetada. Küsitluse järgi ollakse enim huvitatud igapäevaste toidukaupade odavnemisest.
Rimi kommunikatsioonispetsialist ei usu, et Soome toidukaupade hinnalangus Eesti jaekaubandust oluliselt mõjutaks. Karta pole ka seda, et soomlased enam Eestist kaupa ostmas ei käi. “Eestisse kaubareisile tulnud põhjanaabrid ostavad enamasti alkoholi, mis on Soomes tublisti kallim, ning Eestist saavad nad ka väga soodsa hinnaga Kalevi maiustusi,” rääkis Bats.
KOMMENTAAR
Hoiame konkurentide hindadel silma peal
Janne Lihavainen, Prisma Peremarket tegevjuht
Võrdleme Prismas iga päev sadade toodete hindu ning vajadusel teeme ka muudatusi.  Hinnamuutused S-grupi kauplustes Soomes on tõenäoliselt tavapärane reageerimine muutuvale turuolukorrale.
Soomes tekkis ilmselt vajadus teha korraga suurem muudatus, kuna konkurentsiolukord on sealsel turul suhteliselt kiiresti muutunud. Eesti jaekaubandus­turul on alati olnud äärmiselt tihe konkurents ja see sunnib meid väga pingsalt jälgima meie hinnataset.
Nii nagu Soome Prismade lubadus, on ka Prisma Peremarketi lubadus olla soodsaima ostu­korviga jaekett turul.
Maxima langetas hindu juba suvel.
Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktori Ty Lehtmäe sõnul alandasid nemad 500 ostetuma toote hindu juba möödunud aasta suvel. Keskmiselt oli hinnalangus 15 protsenti, kuid mõne toote puhul kuni 30 protsenti.
“Võrreldes Soome jaekaubandussektoriga on Eesti kaubandus toiminud juba aastaid väga tugeva hinnasurve tingimustes, mis tähendab ka madalamaid marginaale,” selgitas Lehtmäe Soomes toimuvat.
Lehtmäe sõnul on keeruline prognoosida, kuidas Soomes toimuv võib mõjutada Eesti jaekaubandust, kuid ta usub, et suuremat kogust kaupa on Eestis siiski soodsam osta.
Selveri juhataja Kristi Lombi sõnul mõjutab Eestis enim hindu üliterav konkurents. “Kui Soomes jaguneb 80% turust Kesko ja ­S-Grupi vahel, siis Eestis on suuri jaekette kokku viis, kes võtavad sarnase osa turust,” rääkis Lomp. Ta lisas, et klientide nimel käib Põhjamaades enneolematult tihe rebimine ja oma hinnatase hoitakse võimalikult atraktiivsena.
“Hindade langetamine Soome suurkettides on seotud ilmselt sellega, et majandusseisak on sundinud põhjanaabreid rohkem külastama odavama hinnatasemega ­Lidli kauplusi ja turuosa säilitamiseks tuli ka kallimates poodides hindu langetada,” selgitas Lomp.
Soome jääb alati kallimaks
Soome toidukaup odavneb Lombi sõnul kuni 30%, mis tähendab, et sealne toidukaup jääb endiselt märkimisväärselt kallimaks kui Eestis. “Seega Eesti müüke see oluliselt ei mõjuta.”
Kui soomlased ostavadki edaspidi Eestist vähem näiteks alkoholi, on see Lombi hinnangul meie endi suurema aktsiisi pärast, mis on alkoholi kallimaks teinud.
Lombi sõnul ei piisa Eestis turuosa võitmiseks või hoidmiseks ühekordsest aktsioonist. Hindade  ning teeninduse ja kauba kvaliteediga tuleb tegeleda iga päev. “Eestis on jaekaubanduse rentaablus 1–2 protsenti ning kaupmees saab hindu mõjutada vee peal püsimiseks vaid selles ulatuses. Kõikvõimalikud hinnalangetused sõltuvad seega ennekõike tarnijate ja tootjate hinnapakkumistest, lausus ta. Lomp selgitas, et kui mõni tarnija pakub oma tooteid kauplustele odavamalt, kajastub see kohe ka kaupluse riiulil.
Lombi sõnul on Selveris poole aastaga umbes kümnendiku võrra odavnenud piima-, liha- ja leivatoodete hinnad. Eriti palju odavamad on kampaaniakaubad, samuti on kampaaniaid tihedamini ja allahindlused on ulatuslikumad.
Loe pikemaid kommentaare kaubandusportaalist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:38
Tele2 näide: põlvkondade vastandamine tööelus edasi ei vii, oluline on leida ühisosa
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele